حس ناب خدایی ...

نترس،پرواز کن،آسمان بی انتهاست ... اما بترس از این بی انتهایی،بترس از رها شدن ...

حس ناب خدایی ...

نترس،پرواز کن،آسمان بی انتهاست ... اما بترس از این بی انتهایی،بترس از رها شدن ...

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

کلمات کلیدی

آخرین مطالب

  • ۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۴۹ کتاب
  • ۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۴۹ ترم 4

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

اول باید نیت درست باشه

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ

یادمه استاد آقا محمدی که همکار استاد علی محمدی هم بوده ن، بهمون گفتن روش خوندن فیزیک رو یاد بگیرین. اینو بدونین که حتی روش خوندن تاریخ هم خاصه. هر رشته و هر درسی روش خاص خودشو داره که باید پیدا کنین. گفتن:" وقتی دیدی دور و برت پر کاغذ و تا یه نفر بهش دست میزنه میگی دست نزن دست نزن ، اون موقع ست که فیزیک خوندنو یاد گرفتین. تا یه موضوعی رو نفهمیدین ولش نکنین. مسئله زیاد حل کنید ... مسئله زیاد حل کنید ... مسئله خیلی حل کنید!!" 

هر وقت نیتم از کاری که میکنم خالص نبوده اون ویژگی مثبت ازم گرفته شده. وقتی حرفی که میزنم برا خدا نبوده تمام اون حرفا انگار که یهو نیست و نابود شده ن. هر چند بعضی از حرف ها رو هم اصلا نباید زبون بیاری ... مثل وقتی که یهو ساعت 5 صب بیدارت میکنن که پاشو نماز بخون ... اما تو موارد عادی نیتت از حرف زدنت باید ببینی که چیه. الآنم نیتم از اینکه روشایی که تجربه کردم مینویسم اینه که اگر بنده خدایی مثل من لنگ بود اینارو بخونه و به دردش بخوره.

از اول این ترم که ترم سه بود. شرو کردم جدی فیزیک بخونم. فراز و نشیبای زیادی داشت. خیلی چیزا تجربه کردم که خیلیا غلط بودن. اولش که به این نگاه میکردم استادا چیا رو درس میدن و همونا رو بخونم. ولی یه روز تو کلاس استاد انصاری گفتن که فلان چیزو از فیزیک 1 خوندین؟ ماام گفتیم استادمون درس نداده ... گفتن ببینین بچه ها وقتی شما فیزیک 1 پاس کردین ما فرض رو بر این میذاریم که شما کلشو بلدین!! واز اونجا بود که فهمیدم حتی اگه استاد جایی رو درس نده من باید بخونم. اولش هدفم معدل بالای 17 بود اما الآن فقط به این فکر میکنم که یاد بگیرم. به این فک میکنم که خونده هام به درد بخورن در آینده. دلم نمیخواد وقتی ارشد قبول شدم تازه به این فکر بیفتم که فلان کتابی که تو ترم سه کارشناسی پاس کردم رو یاد بگیرم!!! (مثل خیلی از بچه های ارشد دانشگاه ما ). اول باید نیت درست باشه ... باید نیت خالص باشه ... هدف بزرگ باشه ... دنیا ارزشی نداره ... دنیا نمیمونه ... همه این نمره ها و معدلا و مقاما به دردم قرار نیس بخوره ... همون دانش عمیق و دید فیزیکی که بهم القا میشن قراره دست منو بگیرن ... تو نهج البلاغه حکمت 288 حضرت علی میگن: هر وقت خدا بخواد بنده ای رو خوار کنه دانش رو از اون دور میکنه!! اگه یه وقت دیدیم سعادت درس خوندن و کتاب خوندن نداریم بریم ببینیم تو اون مدت چه کار خطایی انجام دادیم که خدا نمیخواد عزت مال ما باشه !!من داشتن نیت خوب رو با تجربه های تلخی به دست آوردم. اینارو میگم بیخود نمیگم ... خیلی چیزا از دست دادم و به دست آوردم که دارم این حرف رو میگم ... نیت خیلی مهمه! بچسب بهش ولش نکن. باید ببینی نیتت از حرفی که میزنی نگاهی که میکنی حرفی که میشنوی دست و پایی که تکون میدی چیه ... نیت خیلی مهمه !


+چند شب پیش تو خواب دیدم به چن تا دختر کوچولو دارم چیز یاد میدم و تشویقشون میکنم و اونا هم انگار که محتاج باشن بهم هر جا میرفتم باهام میومدن ... فرداش تو اتاق مطالعه یه دختره بهم گفت ببخشید رشته ی شما ادبیاته؟  گفتم نه چطور؟ گفت راستش من ترم یکم ولی به هیچ کدوم از درسام وقت نمیکنم برسم. همه ش استادا بهمون تحقیق میدن و چی و چی که وقت نمیکنم اصلا درس بخونم. منم نشستم خیلی چیزا رو براش توضیح دادم و درباره همین نیت هم بهش گفتم. 

+ نیتم فقط دیگران نبودن. وقتی مینویسی خیلی چیزا یاد میگیری ... من به معجزه بودن سوره ی قلم ایمان آوردم ... نون والقلم  و ما یسطرون. .. 

+ همه این اهداف از خالص بودن نیت برا خدا حاصل میشه. مبادا فک کنی که اونا اصلن. .. نه اصل همین نیت خدایی بودنه.

بقیه ش بمونه برا بعد. زیاد شد

۹۴/۱۰/۰۸ موافقین ۳ مخالفین ۰
گلبرگ

نظرات  (۱)

سلام خوبین؟من رو کلا این بحث نیت کشته!من خیلی میخوام نیتم فقط خدا باشه اما چه طوری؟ بلاخره خیلی وقتا ترس از امتحان و جو رقابتی  و ترس از نمره باهث میشه درس بخونم...بلاخره خالص خالص نیست.وارد دانشگاه شدم چون همه میرن دانشگاه درس خوندم چون از بچگی بهم میگفتن درس بخون.خدا رو هیچ جا پیداش نمیکنم میتونم بگم آره درس میخونم تا مفید باشم اما خالص نیست نیت اصلی نیست احساس میکنم فقز با تعریف کردن این هدف خودمو گول میزنم شاید اصلا هدفم از اینکه میخوام نیت الهی بگیرم اینه که انگیزه ام برای درس خوندن بیشتر شه تا به دنیا برسم...احساس میکنم دارم دور خودم میچرخم...ازتون راهنمایی میخوام.البته شما هم دانشجو هستین میدونین وقتمون کمه.اگر زحمتی نیس خیلی لطف میکنین که جوابو بهم ایمیل کنین:
maryamz1375418@yahoo.com
خیلی ممنون میشم اگر تجربیاتتونو در اختیار منم بذارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی